Alinghoek - Forum

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Alinghoek - Forum

Een forum voor de gasten van Camping Alinghoek. Hier kan men de foto's van bijzondere evenementen en toernooien en andere wetenswaardigheden met elkaar delen.


    Hoe plaats ik hier een foto op de forum?

    Harrie C.
    Harrie C.
    Admin


    Aantal berichten : 163
    Registratiedatum : 30-08-10

    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Empty Hoe plaats ik hier een foto op de forum?

    Bericht  Harrie C. ma sep 20, 2010 12:29 pm

    Hoe plaats ik hier een foto op de forum?

    Stap1
    Als eerste heeft u nodig een pen, papier (om uw gebruikers naam en wachtwoord op te schrijven!!!), uw e-mail adres en natuurlijk een foto.

    Vervolgens heeft u ook een online host (een plekje op het internet) nodig die er voor zorgt dat uw foto 24 uur per dag beschikbaar is om te bekijken en of om te downloaden naar hun eigen computer.

    Een goede online host is bijvoorbeeld Photobucket.

    Om Photobucket te kunnen gebruiken moet u zich registreren (zie plaatje hieronder)
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Photobucketregistreren

    U vult in een gebruiksnaam (username), een wachtwoord (password), u herhaald het wachtwoord nogmaals in het veld eronder, daarna vult u uw e-mail adres in.
    Vervolgens vult Gender (geslacht) man=male of vrouw=female in. Daarna uw geboorte datum (maand/dag/jaar).
    Daaronder zie u een code/tekst staan, die moet in het lege veld daaronder intypen.
    Vervolgens klikt op op het blauwe vak met de tekst "Sign me up!"

    Nu moet u kiezen voor de gratis versie om te gebruiken (Niet de PRO versie!!!!) Dus klik op "NO THANKS" onderaan op de pagina, zie plaatje.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Sign1up1

    Klik nu in de volgende afbeelding op save (zie plaatje)
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Privacy1level1

    Stap2
    Als u bent ingelogd bij Photobucket, ziet u een nieuw venster zoals hieronder.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Photobucketuploaden
    U klikt op op het groene balkje met de tekst "Upload Images and Videos" Vervolgens gaat u in het volgende venster op zoek naar de foto die u wilt uploaden.

    Als de foto is upgeload, ziet u de volgende plaatje.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Photobucketupgeloadefoto
    U kunt nu bepalen in welke album de foto geplaatst , bijvoorbeeld door eventueel een naam aan de foto geven (Add title). een beschrijving geven (Type description here)

    Is alles zo naar wens? Klik u op het blauwe vakje "Save".

    Als alles goed is gegaan, ziet u het volgende plaatje
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Photobucketdisplay

    Als u uw cursor (muis) op de foto plaatst, ziet u een aantal gegevens oplichten in een kleine venster.

    Klik dan op de blauwe tekst "Link options"
    In de daarop geopende venster klikt u op het kleine hokje voor de tekst "Clickable thumbnail" en daarna op het blauwe vakje "Save" , zie plaatje.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Linkoptions

    Vervolgens plaatst u uw cursor (muis) weer op de miniatuur foto en klikt in het veld van "IMG Thumb" (onderste vakje) De tekst (foto-code) licht nu blauw op,klik nu met uw rechtermuis knop op die blauwe opgelichte tekst en kies dan "kopieren".
    Die foto-code kunt u nu plakken in een berichtje op de forum.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Photobucketdisplay

    Stap3
    U gaat nu naar de forum en zoekt de juiste plek een een berichtje te plaatsen, bijvoorbeeld in de foto gedeelte van 2010.
    U klikt op een onderwerp die al bestaat of u kunt zelf een onderwerp starten.

    Als u op een onderwerp wilt reageren, klikt u op het blauwe blokje "Reageren", vervolgens klikt u met uw rechtermuis in het grote witte vak en kiest "plakken" Zie plaatje
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Plaatsonderwerp

    Nu gaat u verder naar beneden en klikt op het blokje "verzenden"

    Als alles goed is gegaan ziet u nu uw eigen bericht met een miniatuur versie van uw eigen foto.
    Hoe plaats ik hier een foto op de forum? Plaatsonderwerpklaar

    Indien dit zo is dan heeft u nu een eigen bericht met een eigen geuploade foto geplaatst.

      Het is nu do mei 09, 2024 7:18 pm